הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז
ADHD או ADD

הדרכת הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז, עם או בלי פעלתנות יתר, מצריכה הכרות עם הקשיים של הילדים ושל הוריהם ומתן מענה מדויק המתאים לילד המסויים ולמשפחתו.

הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז לא רק תקל על הילדים, על ידי כך שהוריהם, בליווי מדריכת ההורים במרכז מיכל דליות, יבנו להם פרוטוקול התנהגויות ועזרה בקשיים הספציפיים שלהם, אלא ילמדו אותם להכיר ולזהות את הקשיים שלהם, לדעת לעקוף אותם, לבנות לעצמם יכולות בליווי שכרגע חסרות להם, זאת תוך אימון התנהגותי. יכולות אלו גם יורידו בבית את רמת המתח והדכאון וכך ישפרו לא רק את חיי הילד, אלא אף את איכות חיי המשפחה.

הנחיית ההורים לילדים וילדות עם הפרעת קשב נעשית במרכז מיכל דליות על ידי בוגרות גישת מיכל דליות, בעלות התמחות ספציפית בהפרעות קשב, יועצות מיומנות ושמכירות היטב את האתגרים, הבעיות, הקשיים וההתלבטויות שמאפיינות את הפרעות הקשב ואת ההורות שלכם – הורי הילדים האלה. מדריכות ההורים במרכז תדענה להנחות, לייעץ, לעזור, לתמוך ולתת לכם מענה לכל שאלה או קושי, כך שיהיו לכם הכלים להתמודד עם הדילמות היומיומיות

אם קשה לכם, וזה הרי קשה, תחשבו כמה קשה לילדים!

 

“אם הגעתם לכאן – סימן שההורות שלכם והמשפחה שלכם חשובים לכם מאוד. אין דבר שמרגש אותי יותר מאשר לראות הורים שרוצים ללמוד ולשפר את ההורות שלהם ואת מערכות היחסים בתוך המשפחה.”

מיכל דליות

מהן התופעות של הפרעת קשב?

האם נראה לכם שלבנכם או בתכם יש קשיים בריכוז, הם עושים הרבה שגיאות, הם “עצלנים” בנושאי לימודים, הם לא מצליחים לחכות לתורם, הם מתקשים לשמור על קשב לאורך זמן, לא מסיימים מטלות, מוסחים בקלות, מתפרצים לדברי אחרים, מאבדים דברים, היפראקטיביים, רצים, מטפסים, זזים, קופצים, או אולי חולמניים יותר מידי… אם כך – בהחלט יתכן שהם יאובחנו כבעלי הפרעת קשב.

ילד עם קשיי קשב וריכוז סופג, בו זמנית, גירויים רבים והוא חסר יכולת לבודד גירוי אחד ולהתייחס אליו בלבד ולהתעלם מהגירויים האחרים. לתכונה הזו יש יתרונות גדולים אבל היא מקשה על הילד והילדה לשבת לאורך זמן בכיתה, להתאפק כשצריך, לא לענות לכל מילה שנזרקת לכיוונם, להתרכז בקריאת ספר ועוד ועוד…

הקשיים האלה גורמים לילדים סבל רב כי מעירים להם כל הזמן, מצפים מהם להתנהגות כמו של הילדים האחרים, כשהם בעצם אינם יכולים. זה לא שהם לא רוצים, הם רוצים מאד להתקבל באהבה ובאמפטיה, אבל יכולתם, כרגע, לקוייה.

למה ואיך עוזרים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז?

אנחנו יודעים שהפרעת הקשב נובעת מתת–פעילות באיזור המוח (האונה המצחית) שאמור לספק לילדים את היכולת לריסון, לארגון, לוויסות ולצפות את העתיד, וקשיים אלה, אם לא יטופלו בגיל הצעיר, ילוו את הילדים לבגרותם ויקשו עליהם להסתגל לדרישות החיים החברתיים. הילד, והמבוגר שהוא יהיה, עלולים להיות עם דימוי עצמי שלילי, עם קשיים חברתיים, אלימים ואימפולסיביים ולכן עם קשיים במסגרות עבודה וחברה, וחסרי מוטיבציה.

מסלולי הדרכת והנחיית הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז

במרכז מיכל דליות ישנם מספר מסלולי הדרכת הורים בהקפים ובמחירים שונים בהתאם לצרכים של כל משפחה, במסלולים הממוקד והמורחב תקבלו בנוסף לפגישות האישיות גם גישה למבחר גדול של קורסים, הרצאות  וובינרים עם מיכל דליות שמהווים חלק ממעטפת הלימוד והתמיכה במרכז. תוכלו גם לרכוש פגישה בודדת לצורך אבחון והנעת תהליך עצמאי או בליווי יועצת, לשיפור האווירה בבית.

המסלול הממוקד נותן מענה ויחס אישי להורים המבקשים לפתור נקודתית קשיים במשפחה ולשפר את היחסים המשפחתיים תוך התמודדות עם סוגיות ספציפיות איתן הם מתמודדים בחיי היומיום.
המסלול מבוסס על פגישות אישיות עם יועצת ממרכז מיכל דליות, שהן רק חלק ממעטפת לימוד ותמיכה נוספת ממיכל דליות וצוות המרכז.

המסלול הייעודי, תהליך הייעוצי במסלול זה, יותאם לאחר אפיון ראשוני במוקד שלנו, לטיפול באתגרים הדורשים תשומת לב ייעודית לסוגיות מרכזיות מתוך חיי היום היום של המשפחה. התהליך יתפרס לאורך 6 מפגשים, עם יועצת מתוך צוות המרכז שתותאם עבורכם באופן ספציפי מיד עם פנייתכם למרכז. בנוסף, תקבלו גישה חופשית למגוון תכנים מקצועיים, מתוך מצע רחב ומקיף של קורסים דיגיטליים, הרצאות מצולמות, וובינרים והדרכות הורים מקוונות, שיעניקו לכם, כלים הכרחיים נוספים, והדרכה משלימה לתהליך הייעוץ עם היועצת.

המסלול המורחב, הינו מסלול הדגל של מרכז מיכל דליות. במסלול זה, תפגשו את מיכל באופן אישי (בזום) להיכרות ואבחון שלאחריהם, תפנה אתכם מיכל ליועצת משפחה, המתאימה ביותר עבורכם מבין יועצות המרכז. מסלול זה, נותן מענה מקיף ויחס אישי להורים המבקשים לקבל ליווי הורי להתמודדות עם התנהגויות מפריעות של הילדים במשפחה, וכלים להתמודדות עם סוגיות מאתגרות מחיי היומיום. זאת, תוך שיפור היחסים המשפחתיים והאווירה בבית . בנוסף, תקבלו גישה חופשית למגוון רחב של תכנים מקצועיים, שנכתבו ונערכו על- ידי מיכל, להשלמת הייעוץ באופן עצמאי ובזמנים הנוחים לכם.

 

 אנו ממליצים לכם ליצור עמנו קשר להתיעצות לגבי  מסלול הנחיית ההורים המתאים לקושי עמו אתם מתמודדים.

מומלץ
מסלול אישי מורחב
פגישה אישית מקוונת בת 30 דק’ עם מיכל דליות בתחילת הדרך.
6 פגישות באורך שעה כל אחת עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 6 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.
מסלול אישי ייעודי
6 פגישות באורך שעה כל אחת, עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 6 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.
מסלול אישי ממוקד
4 פגישות באורך שעה כל אחת, עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 3 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.

המלצות הורים שעברו מסלולי הדרכת הורים

אלפי הורים כבר בחרו במרכז מיכל דליות ככתובת מקצועית להורות, רכשו כלים להתמודדות עם אתגרי ההורות, ונהנו מליווי אישי של יועצי משפחה מובילים במרכז, צעד אחר צעד, להתוויית דרך להורות.

קיראו כמה מהמלצות ההורים שנכתבו בגוגל על יועצות המשפחה שלנו 

עוד המלצות בגוגל