לימודי הדרכת הורים

למה ללמוד הדרכת הורים?

מידי יום נולדים בישראל ילדים שהוריהם לא קיבלו הכשרה כיצד להיות הורים. בניגוד להם, כל אישה ואיש אשר יש להם מגע וקשר עם ילדים – למד ועבר הכשרה ייעודית: הגננת, הסייעת, המורה, המדריך בתנועה, המפקד בצבא… וההורים צמאים ומחפשים דרכים, שיטות וכלים שיסיעו להם בהורותם ויעזרו להם בדילמות ההוריות המאפיינות הורות בישראל 2022.

אנחנו יודעים היום שהמשפחה הינה הסביבה הראשונה בה האדם גדל ומתפתח. וההורים של היום, אלה שעובדים שעות רבות, חשים רגשות אשמה ונקיפות מצפון על מה שנראה בעיניהם כחוסר של ילדיהם בזמן הורים. רגשות אלו גורמים להם לפעול בשיטות חינוך שאינן יעילות ואינן מקדמות, בעיקר בפיצוי ובריצוי.

מדריכת ההורים היא זו שלמדה על שלבי ההתפתחות הפסיכולוגיים והקוגניטיביים של ילדים. היא זו שמכירה תיאוריות סוציולוגיות העוסקות בהתהוות המשפחה והשפעות השינויים שעוברים עליה. 

היא מכירה סגנונות הורות שונים ותדע להוביל כל הורה על פי הקצב שלו ועל פי ערכיו, ולכן היא התחנה הראשונה אליה יפנה הורה כאשר ייתקל בקושי או בדילמה במערכת היחסים במשפחה.

מדריכת ההורים היא האוטוריטה המקצועית ממנה ההורה ירצה לקבל עצה והכוונה.

היא תצייד את ההורים בתובנות ובכלים להתמודדות יעילה עם אתגר גידול הילדים.

היא תדריך את ההורים איך לשים גבולות בכבוד, איך להיות נחושים בלי להיות תוקפניים, איך לחזק את הבטחון העצמי של ילדם, איך לגרום לשיתוף פעולה ואיך להיטיב את האווירה בביתם ולהכניס למשפחתם חיוביות ושמחה.

המקצוע מדרריכת הורים” טומן בחובו עשייה חשובה מאין כמותה ותחושת סיפוק אדירה בידיעה שמכוונים אנשים, מקדמים אנשים ועוזרים בבניית דור הורים סמכותי ודמוקרטי ודור ילדים שידע לסמוך על הוריו ויגדל בסביבה משפחתית מכבדת, מאפשרת וגם מחנכת וסמכותית.

התוכנית להכשרת מדריכות הורים של מרכז מיכל דליות בשיתוף המרכז האקדמי לוינסקי – וינגייט

התוכנית להכשרת מדריכות הורים של מיכל דליות בשיתוף המרכז האקדמי לוינסקי – וינגייט תציין השנה עשור. התוכנית התפתחה לאור צרכים הולכים וגוברים בציבור הישראלי, ובשל פניות רבות של הורים בעקבות התוכנית “סופרנני”, לקבלת מענה והדרכה אישית, שלא במסגרת קבוצתית.  הביקוש עולה משנה לשנה ומחייב הכשרת יועצים משפחתיים נוספים שיוכלו לתת מענה לפונים. 

התוכנית מתבססת על המודלים להדרכה בשיטת מיכל דליות, וכוללת תכנים מתקדמים ממדעי ההתנהגות והחברה, מטיפול משפחתי ומתיאוריות פסיכולוגיות שונות. כל זאת בהיבט משפחה על-פי תפישת האינדיבידואל פסיכולוגיה של ד”ר אלפרד אדלר. הסטודנטיות בתוכנית ההכשרה שלנו זוכות ללמוד בתוכנית ארוכה, מקצועית ויסודית, תוכנית שנהנית ממטריה אקדמאית של מכללת לוינסקי לחנוך, מליווי של צוות מרצים וצוות מנהלי מנוסה ובקיא, והיא מוכרת לטובת גמול השתלמות. 

התכנית נותנת תשובות לכל העוסקות והעוסקים בחינוך: מורות ומורים, גננות וגננים, יועצות חינוך בבתי ספר וכל מי שבא במגע עם הילדים ועם הוריהם, וכך מעשירים את ההוראה והחינוך עצמם ואת הקשר עם ההורים.

התכנית אף מאפשרת קריירה נוספת וחדשה למי אשר רוצה לעסוק ביחסים בינאישיים אשר כה קרובים לליבו.

מיכל דליות, מי שהביאה את תחום ההדרכה הפרטנית לכל בית בישראל דרך התוכנית “סופרנני” אותה הנחתה, היא המנהלת האקדמאית של התוכנית ואף מלמדת בה.

 פרטים נוספים על התוכנית להכשרת יועצות משפחה-  בדף ההרשמה 

השאירו פרטים וניצור עמכן קשר

  •  

  • הריני מאשר/ת קבלת עדכונים (לרבות פרסומים והודעות שיווקיות) לגבי נושאים הקשורים במרכז מיכל דליותו/או מכללת לוינסקי לחינוך ובפעולותיהם ו/או בשותפיהם העסקיים באמצעות הודעות מסר קצר (SMS, וואצאפ וכדומה) ו/או הודעות דוא”ל. ביכולתכם להודיע על סירובכם לקבלת מסרים כאמור או לשנות את בחירתכם בכל עת באמצעות פנייה במייל לכתובת itpniot@levinsky.ac.il