הדרכת הורים לקראת או אחרי גירושין

הדרכת הורים גרושים או שבתהליך הגירושין מיועדת להורים אשר רוצים לדעת איך לתווך את נושא הגירושין באופן הכי נכון להם, לילדיהם ולמצב בו הם נמצאים. ההדרכה מתאימה להורים שמוצאים את עצמם חווים מצבים חדשים ומאתגרים, חוששים מהעתיד או מתגובות הילדים, או שכבר מודאגים ממה שעובר על הילדים, ומחפשים הדרכת הורים שתשפר את הורותם ואת חיי הילדים בתקופה זו.

היועצות במרכז מיכל דליות, שהוכשרו על ידי מיכל דליות עצמה, מי שהנחתה את התכנית סופר נני,  מיומנות ומכירות היטב את האתגרים, הבעיות והקשיים שמאפיינות את התא המשפחתי בעת הגירושין. הן ידעו לתת הדרכת הורים גרושים שתהיה מדוייקת לכל משפחה, ומענה לכל שאלה או קושי. למשל: מה אומרים בכל גיל, האם מקלים על הילדים ואיך, מה קורה כשאין הסכמה בין ההורים, איך מגיבים להשמצות של הורה על ההורה השני, האם חובה לייצר קו אחיד בכל אחד מהבתים ועוד.

כל זאת, כדי לתת לכם ההורים, כלים להתמודד עם הדילמות שמזמנים הגירושין.תת

“אם הגעתם לכאן – סימן שחשוב לכם לעשות את הדבר הנכון בדרך שהכי מותאמת לכם ולילדיכם. פרידה וגירושין הם תמיד מורכבים ועם חשש למשבר, אבל על משברים אפשר להתגבר ומרגש אותי לדעת שאתם כאן, במקום בו אתם רוצים ללמוד ולשפר את ההורות שלהם ואת מערכות היחסים בתוך המשפחה, בדרך הטובה, היעילה והנכונה ביותר.”

מיכל דליות

מה קורה להורים ולילדים כשמדובר על גירושין?

מתגרשים בארץ 40% מהזוגות הנישאים. הגירושים הם האקט הפורמלי שמסיים את הנישואין והוא מצריך היערכות אישית, משפטית וגם חברתית.

 בדרך כלל יש הורה שהחליט שהוא רוצה להתגרש והוא כבר עבר את התהליך זמן רב קודם, עד שהחליט להודיע לבן או בת הזוג על הכוונה להתגרש. זה לא אומר שאותו הורה בחר לעשות רע, אלא שהחליט לא להשאר איפה שרע לו. רק אז מתחיל התהליך של בן הזוג השני וזה עלול להיות ארוך או קצר, כואב ברמות שונות ובעל השפעה לא רק על הזוג המתגרש אלא גם על ילדיו. גם אם ההורים רבו כל היום, ההודעה על הגירושין, בעיקר בגיל צעיר, תמיד מפתיעה את הילדים.

מתוך המקום בו ההורים רוצים לחסוך לילדיהם כאב וצער, לפצות, לכסות, לרצות… עלולות להתרחש טעויות הרות גורל ולכן הדרכת הורים גרושים כה חשובה.

אז מה עושים?

השלב הראשון הוא להודיע לילדים, כמובן אחרי שמקבלים החלטה מוסכמת ומשותפת. יש דברים להגיד ויש דברים שאסור להגיד. חשוב לתת לגיטימציה לרגשות שיעלו בשיחה הזו וצריך להבין שילדים שונים, עם טמפרמנט שונה, ובגילאים שונים – יבינו את משמעות האירוע באופנים שונים.

עד גיל שנתיים, הילדים לא מבינים אבל חשים באווירה שבבית

בגיל הגן לילדים אין הבחנה בין דמיון למציאות

בגילאי בית הספר הילדים מבינים את הפרידה וכואבים אותה

ובגיל ההתבגרות הנערים והנערות לא פנויים להורים וכועסים עליהם

משום כך על ההורים לקבל החלטות לביצוע המותאמות לכל משפחה

מסלולי הדרכת והנחיית הורים לקראת או אחרי גירושין

במרכז מיכל דליות ישנם מספר מסלולי הדרכת הורים בהקפים ובמחירים שונים בהתאם לצרכים של כל משפחה, במסלולים הממוקד והמורחב תקבלו בנוסף לפגישות האישיות גם גישה למבחר גדול של קורסים, הרצאות  וובינרים עם מיכל דליות שמהווים חלק ממעטפת הלימוד והתמיכה במרכז. תוכלו גם לרכוש פגישה בודדת לצורך אבחון והנעת תהליך עצמאי או בליווי יועצת, לשיפור האווירה בבית.

המסלול הממוקד נותן מענה ויחס אישי להורים המבקשים לפתור נקודתית קשיים במשפחה ולשפר את היחסים המשפחתיים תוך התמודדות עם סוגיות ספציפיות איתן הם מתמודדים בחיי היומיום.
המסלול מבוסס על פגישות אישיות עם יועצת ממרכז מיכל דליות, שהן רק חלק ממעטפת לימוד ותמיכה נוספת ממיכל דליות וצוות המרכז.

המסלול הייעודי, תהליך הייעוצי במסלול זה, יותאם לאחר אפיון ראשוני במוקד שלנו, לטיפול באתגרים הדורשים תשומת לב ייעודית לסוגיות מרכזיות מתוך חיי היום היום של המשפחה. התהליך יתפרס לאורך 6 מפגשים, עם יועצת מתוך צוות המרכז שתותאם עבורכם באופן ספציפי מיד עם פנייתכם למרכז. בנוסף, תקבלו גישה חופשית למגוון תכנים מקצועיים, מתוך מצע רחב ומקיף של קורסים דיגיטליים, הרצאות מצולמות, וובינרים והדרכות הורים מקוונות, שיעניקו לכם, כלים הכרחיים נוספים, והדרכה משלימה לתהליך הייעוץ עם היועצת.

המסלול המורחב, הינו מסלול הדגל של מרכז מיכל דליות. במסלול זה, תפגשו את מיכל באופן אישי (בזום) להיכרות ואבחון שלאחריהם, תפנה אתכם מיכל ליועצת משפחה, המתאימה ביותר עבורכם מבין יועצות המרכז. מסלול זה, נותן מענה מקיף ויחס אישי להורים המבקשים לקבל ליווי הורי להתמודדות עם התנהגויות מפריעות של הילדים במשפחה, וכלים להתמודדות עם סוגיות מאתגרות מחיי היומיום. זאת, תוך שיפור היחסים המשפחתיים והאווירה בבית . בנוסף, תקבלו גישה חופשית למגוון רחב של תכנים מקצועיים, שנכתבו ונערכו על- ידי מיכל, להשלמת הייעוץ באופן עצמאי ובזמנים הנוחים לכם.

 

 אנו ממליצים לכם ליצור עמנו קשר להתיעצות לגבי  מסלול הנחיית ההורים המתאים לקושי עמו אתם מתמודדים.

מומלץ
מסלול אישי מורחב
פגישה אישית מקוונת בת 30 דק’ עם מיכל דליות בתחילת הדרך.
6 פגישות באורך שעה כל אחת עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 6 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.
מסלול אישי ייעודי
6 פגישות באורך שעה כל אחת, עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 6 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.
מסלול אישי ממוקד
4 פגישות באורך שעה כל אחת, עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 3 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.

המלצות הורים שעברו מסלולי הדרכת הורים

אלפי הורים כבר בחרו במרכז מיכל דליות ככתובת מקצועית להורות, רכשו כלים להתמודדות עם אתגרי ההורות, ונהנו מליווי אישי של יועצי משפחה מובילים במרכז, צעד אחר צעד, להתוויית דרך להורות.

קיראו כמה מהמלצות ההורים שנכתבו בגוגל על יועצות המשפחה שלנו 

עוד המלצות בגוגל