כללי

מסכים בזמן חירום

בין מסך למסך

ושוב, כבר כמה ימים אנחנו מתעוררים למציאות מטלטלת של ספק וחרדה. החופש הגדול כאן, רוב הקייטנות הסתיימו והילדים נשארו בבית. כנראה שבזמן קריאת שורות אלו הילדים צופים בטלוויזיה או משחקים בטאבלט. זה מאוד הגיוני, לא רק שאנחנו לא תמיד ערוכים לשהייה ממושכת בבית עם הילדים, החרדה משפיעה עלינו ומקשה עלינו להתארגן למצב החדש.

בשפה המקצועית הילדים צורכים “זמן מסך” וסביר להניח שהיום וגם בימים הקרובים זמן המסך שלהם יגדל. התחושה שלנו היא שזה רע ונוגד את סדר היום המקובל בבית בזמן שגרה. אבל עלינו לזכור שהמצב אינו שגרתי ושעלינו לחשב מסלול מחדש, לאפשר יותר זמן מסך לילדים ויחד עם זאת לשמור על כמה כללי זהב.

כמות: אין כלל אצבע לזמן מסך מומלץ לילדים בשעת חירום. תנו להם לצפות בסרט ארוך או בכמה פרקים ברציפות ויחד עם זאת תייצרו הפסקות ארוכות בין צפייה לצפייה.

תוכןזה הזמן לעודד את הילדים להחשף לערוצים ותכנים חדשים. הנוכחות שלכם בבית מאפשרת לכם לבחון במה הילדים צופים ובמידה והתוכן נראה לכם לא מותאם לגיל תמנעו את הצפייה בו

מסכים ואכילה: פעמים רבות בזמן צפייה בטלווזייה הילדים רגועים ונינוחים ואולי תרצו לנצל את המצב להגשת ארוחה. המנעו מזה. פרט ליתרון הפיזי והתזוני שיש לאכילה ללא הפרעות זמן, זמן הארוחה המשפחתית יכול לשמש פתח לשיחה ושיתוף של תחושות.

לסיכום שתי המלצות זהב. אחת מה כן! אחת מה לא!

מה כן! כיון שאתם והילדים בבית נצלו את המצב לצפייה משותפת. בחרו סרט או תוכנית בהם אתם מוכנים לצפות, הניחו את הטלפון וצפו יחד עם הילדים. לצפייה משותפת יתרונות רבים ביניהם למידה חברתית (הילדים לומדים מההורים על תגובות למצבים שונים), שאלת שאלות וכמובן הנאה ויצירת זמן משפחה.

מה לא! סגרו את הטלוויזיה (אחרי שפעלה שעות…), העבירו את הטלפון למצב שקט (גם בלי רטט), שימו אותו בצד וגשו אליו מדי פעם. מיותר לציין שחשיפת הילדים לחדשות תעורר פחדים ושאלות מרובות. בנוסף, השקט התקשורתי יאפשר גם לכם להיות רגועים ופנויים יותר.

מחזקת אתכם ואתכן בכל מקום בו תהיו

בתפילה לימים שקטים

מיכל דליות

יועצת משפחתית

מרכז מיכל דליות להכשרת יועצות משפחה ולהדרכת הורים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך...