הדרכת הורים לגיל הרך והצעיר

הדרכת הורים לגיל הרך והצעיר מיועדת להורים לילדים מגיל שנתיים ועד בית הספר היסודי, שמוצאים את עצמם חווים מצבים חדשים ומאתגרים, מודאגים מהתנהגויות שלא הכירו, מחפשים הדרכת הורים ורוצים לשפר את הורותם.

היועצות במרכז מיכל דליות, שהוכשרו על ידי מיכל דליות עצמה, מי שהנחתה את התכנית סופר נני, מיומנות ומכירות היטב את האתגרים, הבעיות והקשיים שמאפיינות את גידול הילדים הצעירים. הן ידעו לתת הדרכת הורים מדוייקת לכל משפחה, ומענה לכל שאלה או קושי. למשל: מה עושים עם התקפי זעם, איך מגיבים לחוסר שיתוף פעולה, האם להסכים למכות לאחרים, לחברים או להורים, איך מתמודדים עם סרבנות, ומה עונים ל”לא בא לי”? היועצות תדענה לתת הדרכה להורים שילדיהם עולים לכיתה א’, הדרכת הורים לילדי הגן והנחיית הורים בתהליכי גמילה, חיזוק הבטחון העצמי, למידת כישורים חברתיים ועוד ועוד.
כל זאת, כדי לתת לכם ההורים, כלים להתמודד עם הדילמות היומיומיות. 

יחד נעבור את הגיל הרך והצעיר בשלום!

“אם הגעתם לכאן – סימן שההורות שלכם והמשפחה שלכם חשובים לכם מאוד. אין דבר שמרגש אותי יותר מאשר לראות הורים שרוצים ללמוד ולשפר את ההורות שלהם ואת מערכות היחסים בתוך המשפחה.”

מיכל דליות

גיל שנתיים האיום/גיל ההתבגרות הראשון

עברו שנתיים, למדתם להכיר את התינוק שלכם, את הבכי שלו, את השעות בהן הוא ער, את ההתנהגויות שלו בכל מיני מצבים שמתרחשים במשך היום. הסתגלתם, אתם מרגישים פחות או יותר בשליטה. יודעים מתי להתעקש ואיך התינוקת מגיבה לזה ויודעים מתי כדאי לוותר כדי לא להזין דרמה.
ואז, פתאום, בסביבות גיל שנתיים, התינוק המתוק והחייכן הופך לדובון לא-לא. הוא מתחיל להתנהג אחרת: מסרב. לא משתף פעולה. עושה כאילו לא שמע, ואתם לא מבינים מה קורה כאן. האם משהו כאן לא בסדר ולא נכון איתו או איתכם?
מתברר שמה שקורה נכון מאד. נכון ואף נדרש. אתם יכולים להירגע, ולא מפני שזה קורה לכולם, אלא מפני שאלו בשורות טובות המוכיחות על התפתחות ילדכם.

איזה תהליכים עוברים הילדים בגיל הרך?

ילדים נולדים עם יכולת חשיבה מוחשית בלבד. קונקרטית. אין להם עדיין יכולת חשיבה מופשטת ולכן הם לא יכולים לתפוס זמן (מתי שבת? מתי הולכים? אני רוצה עכשיו וברגע זה), הם לא מבינים ערכים כמו סדר (למה זה חשוב? הרי מחר אבלגן שוב), בריאות , כסף, כבוד. הם יודעים מהי אהבה כי הם חשים אותה כחיבוק, נשיקה, מבט. אבל הילד גדל מתפתח ואיתו מתפתח המוח ומתפתחת היכולת לחשוב מופשט ומכאן ההבנה, הלא מודעת, שאני, הפעוט, ישות אוטונומית. יש לי רצון משלי ורק אני שולט בעצמי.
זו בעצם המשימה של כל ילד לאורך חייו: לבנות לעצמו תחושת עצמי, להרגיש נבדל מהאחרים, להרגיש שיש לו דעות משלו, לדעת להבדיל בין הרצון שלו לרצון של האחר (אמא, אבא, גננת, חבר), וגם להרגיש בעל יכולת ומסוגלות להגשים את הרצונות שלו.ואז, פתאום, בסביבות גיל שנתיים, התינוק המתוק והחייכן הופך לדובון לא-לא. הוא מתחיל להתנהג אחרת: מסרב. לא משתף פעולה. עושה כאילו לא שמע, ואתם לא מבינים מה קורה כאן. האם משהו כאן לא בסדר ולא נכון איתו או איתכם?

מתברר שמה שקורה נכון מאד. נכון ואף נדרש. אתם יכולים להירגע, ולא מפני שזה קורה לכולם, אלא מפני שאלו בשורות טובות המוכיחות על התפתחות ילדכם.

שלבי התפתחות והשפעתם

לאורך כל חייו הילד עובר שני תהליכים: ייחודיות והיפרדות . ייחודיות משמעו מה עושה אותי יחיד ומיוחד. במה אני שונה מאחי הקטן, או הגדול, או התאום. מה המשמעות האישית שלי: שובב, רגוע, משתף פעולה, מתמרד. מה עושה אותי אני – זו הייחודיות, ולזה מצטרפת ההיפרדות שהיא לא רק גיאוגרפית (יכול להשאר לבד בגן ובבית הספר לכמה שעות) אלא בעיקר פסיכולוגית.
התהליכים האלה, בגיל הצעיר, מניעים את הילדים הצעירים, להתנסות לבד בדברים, להתעקש, למרוד ולנסות לבחון את הגבולות לא רק של האחרים, אלא גם שלהם עצמם. ההתעקשות הזאת של הילד מדגישה את הנפרדות שלו מהוריו, את היותו עצמאי. ככל שהוא מתפתח הוא מרגיש יותר ויותר “אני יכול”, “לא יגידו לי מה לעשות”, “אני ישות עצמאית עם ערך עצמי”.זו בעצם המשימה של כל ילד לאורך חייו: לבנות לעצמו תחושת עצמי, להרגיש נבדל מהאחרים, להרגיש שיש לו דעות משלו, לדעת להבדיל בין הרצון שלו לרצון של האחר (אמא, אבא, גננת, חבר), וגם להרגיש בעל יכולת ומסוגלות להגשים את הרצונות שלו.ואז, פתאום, בסביבות גיל שנתיים, התינוק המתוק והחייכן הופך לדובון לא-לא. הוא מתחיל להתנהג אחרת: מסרב. לא משתף פעולה. עושה כאילו לא שמע, ואתם לא מבינים מה קורה כאן. האם משהו כאן לא בסדר ולא נכון איתו או איתכם?

מתברר שמה שקורה נכון מאד. נכון ואף נדרש. אתם יכולים להירגע, ולא מפני שזה קורה לכולם, אלא מפני שאלו בשורות טובות המוכיחות על התפתחות ילדכם.

מה הקשיים שחווים הורים לילדים צעירים?

הדרך הקלה ביותר להפגין עצמאות ומסוגלות היא להתנגד. פשוט להגיד “לא”. אולי גם להשתמש בבכי או בהתקפת זעם, בבעיטות או דווקא בהתעלמות. ואז הם אומרים “לא” כשתרצו לחזור הביתה מגן השעשועים, כשתירצו שתחגור עצמה במכונית, כשתבקשו שתסדר את חדר או שלא יירד מהמיטה, כשתגישו לו מים בכוס ירוקה והוא יתעקש על הכחולה, כשתירצו להזדרז לגן או לבית הספר והיא תתעקש ללבוש את השמלה האדומה ואז תרצה את הלבנה ואחר כך תתחרט ותרצה את זו עם הנקודות… כמעט בכל רגע של היום יוכיחו לכם בני השנתיים, בנות השלוש, וילדי הגן ובית הספר היסודי, שאתם לא קובעים עליהם.
ברוך בואכם למועדון הילדים שגדלים.התהליכים האלה, בגיל הצעיר, מניעים את הילדים הצעירים, להתנסות לבד בדברים, להתעקש, למרוד ולנסות לבחון את הגבולות לא רק של האחרים, אלא גם שלהם עצמם. ההתעקשות הזאת של הילד מדגישה את הנפרדות שלו מהוריו, את היותו עצמאי. ככל שהוא מתפתח הוא מרגיש יותר ויותר “אני יכול”, “לא יגידו לי מה לעשות”, “אני ישות עצמאית עם ערך עצמי”.זו בעצם המשימה של כל ילד לאורך חייו: לבנות לעצמו תחושת עצמי, להרגיש נבדל מהאחרים, להרגיש שיש לו דעות משלו, לדעת להבדיל בין הרצון שלו לרצון של האחר (אמא, אבא, גננת, חבר), וגם להרגיש בעל יכולת ומסוגלות להגשים את הרצונות שלו.ואז, פתאום, בסביבות גיל שנתיים, התינוק המתוק והחייכן הופך לדובון לא-לא. הוא מתחיל להתנהג אחרת: מסרב. לא משתף פעולה. עושה כאילו לא שמע, ואתם לא מבינים מה קורה כאן. האם משהו כאן לא בסדר ולא נכון איתו או איתכם?

מתברר שמה שקורה נכון מאד. נכון ואף נדרש. אתם יכולים להירגע, ולא מפני שזה קורה לכולם, אלא מפני שאלו בשורות טובות המוכיחות על התפתחות ילדכם.

מסלולי הדרכת והנחיית הורים לגיל הרך והצעיר

במרכז מיכל דליות ישנם מספר מסלולי הדרכת הורים בהקפים ובמחירים שונים בהתאם לצרכים של כל משפחה, במסלולים הממוקד והמורחב תקבלו בנוסף לפגישות האישיות גם גישה למבחר גדול של קורסים, הרצאות  וובינרים עם מיכל דליות שמהווים חלק ממעטפת הלימוד והתמיכה במרכז. תוכלו גם לרכוש פגישה בודדת לצורך אבחון והנעת תהליך עצמאי או בליווי יועצת, לשיפור האווירה בבית.

המסלול הממוקד נותן מענה ויחס אישי להורים המבקשים לפתור נקודתית קשיים במשפחה ולשפר את היחסים המשפחתיים תוך התמודדות עם סוגיות ספציפיות איתן הם מתמודדים בחיי היומיום.
המסלול מבוסס על פגישות אישיות עם יועצת ממרכז מיכל דליות, שהן רק חלק ממעטפת לימוד ותמיכה נוספת ממיכל דליות וצוות המרכז.

המסלול הייעודי, תהליך הייעוצי במסלול זה, יותאם לאחר אפיון ראשוני במוקד שלנו, לטיפול באתגרים הדורשים תשומת לב ייעודית לסוגיות מרכזיות מתוך חיי היום היום של המשפחה. התהליך יתפרס לאורך 6 מפגשים, עם יועצת מתוך צוות המרכז שתותאם עבורכם באופן ספציפי מיד עם פנייתכם למרכז. בנוסף, תקבלו גישה חופשית למגוון תכנים מקצועיים, מתוך מצע רחב ומקיף של קורסים דיגיטליים, הרצאות מצולמות, וובינרים והדרכות הורים מקוונות, שיעניקו לכם, כלים הכרחיים נוספים, והדרכה משלימה לתהליך הייעוץ עם היועצת.

המסלול המורחב, הינו מסלול הדגל של מרכז מיכל דליות. במסלול זה, תפגשו את מיכל באופן אישי (בזום) להיכרות ואבחון שלאחריהם, תפנה אתכם מיכל ליועצת משפחה, המתאימה ביותר עבורכם מבין יועצות המרכז. מסלול זה, נותן מענה מקיף ויחס אישי להורים המבקשים לקבל ליווי הורי להתמודדות עם התנהגויות מפריעות של הילדים במשפחה, וכלים להתמודדות עם סוגיות מאתגרות מחיי היומיום. זאת, תוך שיפור היחסים המשפחתיים והאווירה בבית . בנוסף, תקבלו גישה חופשית למגוון רחב של תכנים מקצועיים, שנכתבו ונערכו על- ידי מיכל, להשלמת הייעוץ באופן עצמאי ובזמנים הנוחים לכם.

 

 אנו ממליצים לכם ליצור עמנו קשר להתיעצות לגבי  מסלול הנחיית ההורים המתאים לקושי עמו אתם מתמודדים.

מומלץ
מסלול אישי מורחב
פגישה אישית מקוונת בת 30 דק’ עם מיכל דליות בתחילת הדרך.
6 פגישות באורך שעה כל אחת עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 6 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.
מסלול אישי ייעודי
6 פגישות באורך שעה כל אחת, עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 6 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.
מסלול אישי ממוקד
4 פגישות באורך שעה כל אחת, עם יועצת משפחתית ממרכז מיכל דליות.
גישה חופשית לכל התכנים המקוונים באתר למשך 3 חודשים. התכנים כוללים: הרצאות , קורסים , וובינרים ועוד.

המלצות הורים שעברו מסלולי הדרכת הורים

אלפי הורים כבר בחרו במרכז מיכל דליות ככתובת מקצועית להורות, רכשו כלים להתמודדות עם אתגרי ההורות, ונהנו מליווי אישי של יועצי משפחה מובילים במרכז, צעד אחר צעד, להתוויית דרך להורות.

קיראו כמה מהמלצות ההורים שנכתבו בגוגל על יועצות המשפחה שלנו