מאמרים

הורות בעידן הרשתות החברתיות: איך להגן על ילדיכם ולשמור על פרטיותם

לאחרונה אני שומעת יותר ויותר את המשפט “אבל מה עם הפרטיות של הילד/ה?” כשהורים מעלים את נושא הרשתות החברתיות בשיחות.

הרשתות החברתיות הפופולריות כמו טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, וואטסאפ וטוויטר, נמצאות היום בהישג ידם של ילדיכם. כבר לא מדובר במחשב שנמצא במרחב הציבורי של הבית, בסלון או בפינת האוכל, אלא בטלפונים החכמים שלהם – בכף ידם – שם אין לכם שליטה. במצב הזה, חשוב להבין שאינכם יכולים להיות שם פיזית כדי להגן עליהם, ולכן עליכם לנקוט עמדה ברורה וליצור מצבים שיאפשרו לכם “להיות שם” בצורה אחרת.

רשתות חברתיות : איך לפעול כשאין לכם שליטה?

כאשר הילדים למדו לרכוב על אופניים, הכשרתם אותם להזהר מהסכנות שבדרך – הולכי רגל, מכוניות, מרחקים בטוחים מהבית. כך גם בנושא הרשתות החברתיות, אתם חייבים להכין אותם לסכנות שבדרך, ללמד אותם להיזהר מהתנהגויות מסוכנות ומהאנשים הלא נכונים שיכולים להשפיע עליהם.

השגחה הורית ברשת: למה זה כל כך חשוב?

הרשתות החברתיות מלאות רשע, בריונות, סכנות ואיומים של ממש – האם תאפשרו לילדיכם להיכנס לשם ללא כל הכנה? השגחה הורית ברשתות היא הכרחית. לא רק שמדובר בפרטיותם, אלא בביטחונם הפיזי והנפשי. כמו שניתן להם פרטיות במקומות כמו השירותים או בשיחה עם חברים בחדרם, כך יש לאפשר להם פרטיות מסוימת גם ברשת, אך רק עד גבול מסוים. עליכם להכיר את החברים שהם מתקשרים איתם, ולוודא שהם מודעים לסכנות.

הסכנות ברשתות החברתיות: מה באמת קורה בראשם של בני הנוער?

קיים פער בין המראה החיצוני המפותח של הילדים והנערים שלכם לבין המוח שלהם שעדיין לא סיים להתפתח. בגיל ההתבגרות, כאשר החלק במוח שאחראי על קבלת החלטות עדיין לא בשל, שיקול הדעת שלהם לעיתים מוטעה והם עלולים ליפול קורבן לסכנות רבות ברשתות החברתיות.

הורות ופיקוח בגיל ההתבגרות: לא חברים, אלא הורים

הדרך להגן על הילדים היא לקיים יחסי אמון, השגחה וחינוך. זה תפקידכם כהורים, ולא כחברים. עליכם להודיע לילדיכם שאתם בודקים את הנייד שלהם באופן קבוע ושאין מקום לסודות בנוגע לשימוש ברשתות החברתיות.

הורים, אל תפחדו להיכנס לפרטיות של ילדיכם ברשתות החברתיות

הורים רבים חוששים להיכנס לפרטיות של ילדיהם, אך עליכם לחשוש הרבה יותר ממה שעלול לקרות להם כשאתם לא משגיחים. תפקידכם הוא לפקח ולהשגיח עליהם עד לגיל שבו שיקול דעתם יהיה בוגר מספיק כדי להתנהל ברשתות בצורה בטוחה.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך...